Anotace:
Publikace je určena:
- marketingovým manažerům, které seznámí s tím, jak zákazník při nákupu přemýšlí, na základě jakých podnětů se rozhoduje a jak jeho rozhodnutí ovlivňovat
- obchodníkům, kterým poradí, co všechno a jak mohou udělat pro to, aby zákazníka lépe přesvědčili
- pracovníkům v reklamních agenturách, které zasvětí do tajů přesvědčivé komunikace a nabídne jim mimo jiné i desítky barevných reklam pro inspiraci, jak úspěšnou reklamu koncipovat
- studentům marketingu, obchodu, ale i psychologie, sociologie a dalších společenských věd
Dozvíte se:
- jak je vědní obor nákupní chování definován, se kterými dalšími obory se prolíná
- jaké známe formy spotřebitelského průzkumu a jak má vzorový spotřebitelský výzkum probíhat
- co je segmentace trhu a jaká existují kritéria pro tzv. zaměření tržních segmentů
- že motivace spotřebitele je psychologická síla, a proto se mimo jiné vyznačuje dynamikou
- jak spolu souvisí osobnost a nákupní chování
- jak interpretují osobnost různé psyhologické teorie
- jak spotřebitel vnímá podněty okolí
- jak probíhá tzv. nákupní určení
- na základě čeho se utvářejí tzv. postoje zákazníka a jak probíhají jejich změny
- jakou roli hraje při nákupu komunikace, jak funguje tzv. komunikační model
- proč je zákazník ovlivňován tzv. referenčními skupinami i rodinou
- čím se vyznačují zákazníci v odlišných společenských třídách a jak se chovají
- jaký vliv má na nákupní chování kultura
- co jsou tzv. subkultury a jak se dále člení
- jak probíhá rozhodovací proces spotřebitele
- jak marketingově využít tzv. názorové vůdce
- co následuje po rozhodnutí a koupi
Publikace nabízí i vzorové příklady pro aktivní výuku.
[obálka Computer press 2004]
|