Anotace:
Žáci zapojených škol si pod odborným vedením svého pedagoga vybrali v začátku projektu téma, které po celý čas projektu zpracovávali. Pořizovali pomocí digitálních fotoaparátů identické snímky podle starých dobových fotografií krajiny, architektury, veřejných prostranství, místních osobností či tradic. Získávali v rámci terénního výzkumu historické fotografie od sběratelů, rodinných příslušníků či od pověřených institucí. Tyto snímky naskenovali a pak se vydali zachycená místa hledat a fotografovat. Vznikly tak fotodvojice zachycující vývoj různých míst v čase. Snímky žáci doprovodili stručným textem - čerpali z písemných materiálů, které vyhledali, z rozhovorů s pamětníky, sběrateli, rodinnými příslušníky. Výsledky své práce ukládali na stránky www.ztracenyraj.net.
[in Hledání ztraceného ráje v Českém středohoří, str. 196 - aktivity v rámci projektu]
|