Kritika Engliše a jeho hospodářských soustav

Kadlec: Kritika Engliše a jeho hospodářských soustav, 1948 Práce, Praha 1948       Edice: Nové hospodářství č. řada B, sv. 4

Rozsah: 69, [2] s.    Formát: 21,0x14,7
Popis: Brožovaná, volné listy, velmi dobrý stav. (98%)

Cena: 80 Kč

Nakladatelské údaje:

Anotace:
Úvod Knížka je pokusem o takový rozbor některých základních národohospodářských názorů profesora Dr Engliše, aby byl srozumitelný i lidem, kteří k národohospodářským otázkám nemají vztah specialisty, nýbrž zájemce. Podkladem pro rozbor Englišových názorů je především jeho kniha "Hospodářské soustavy", v níž Engliš většinou jen opakuje své základní názory a východiska těchto názorů, jak jsou známa i z jeho ostatních národohospodářských prací; základní myšlenky této Englišovy poslední národohospodářské knihy byly jím znovu opakovány v jeho nedávné řeči jako nového rektora Karlovy university. Kritika se tedy nedotýká otázek, jež Engliš ve svých dřívějších knihách řešil, ale jež ve své poslední knize neprobral, ačkoliv by jinak bylo lákavé i s nimi se vyrovnat (vysvětlení hospodářských krisí, politika cedulové banky, státní zadlužení a p.). Tím, že jsou citována jen místa z jeho poslední knihy, má se čtenáři umožnit, aby - bude-li to pokládat za nutné či vhodné - mohl snadno a bez velkých technických obtíží sám přímo porovnati přesný smysl citovaných Englišových názorů s jejich kritikou v této knížce. Pokládám prof. Engliše za člověka převyšujícího většinu našich národohospodářů svou invencí a duševní kapacitou. Jeho vliv na mladou právnickou generaci mě právě přiměl, abych s ním veřejně polemisoval o některých jeho názorech, s nimiž nesouhlasím a jejichž nekritické přijímání a šíření by u nás mohlo býti nebezpečné rozvoji hospodářského myšlení a pokroku vůbec. [Úvod 1948]

Obsah:

Prodáno